Press "Enter" to skip to content

Vol. 21, no 1. P. 52-63

Reports AIAS. Vol. 21, no 1. P. 52-63. ISSN 1726-9946

Contents of this issue

DOI: 10.47928/1726-9946-2021-21-1-52-63

HISTORY

Research Article

The phenomenon of Vladimir Tlostanov in the history and development processes of KBSU

Тkhagapsoev Kh.G.

Presented by academician of AIAS Shkhagapsoev S.Kh.

Kabardino-Balkarian State University named after H.M. Berbekov, Nalchik

      The article argues that the personality factor is of decisive importance not only in complex forms of creativity and political processes, but also in the management of development institutions – universities, corporations, research institutes. From these positions, the role of Vladimir Tlostanov in the development of KBSU is interpreted.

Keywords: university, university mission, university typology, university management, personality factor in the management of development institutions.

© Kh.G. Tkhagapsoev, 2021

Список литературы (ГОСТ)

  1. Другова Е. А., Калачикова О.Н. Специфика принятия управленческих решений в университетах в условиях VUCA-мира //Университетское управление: практика и анализ. 2019. Т. 23, № 1-2. С. 81-92.
  2. Magna Charta. Bologna, 1988.
  3. Тхагапсоев Х.Г. Образование: канун новой парадигмы. М., «Просвещение», 1997. 98 с.
  4. Тхагапсоев Х.Г. Философия образования: проблемы развития региональных систем. Нальчик, «Эль-Фа». 1997. 254 с.
  5. Тхагапсоев Х.Г. К особенностям социального бытия современной России // Философские науки. 2007. № 9. С. 48-66.
  6. Тхагапсоев Х.Г. Компетентностное образование: к проблеме воплощения // Высшее образование в России. 2013. № 6. С. 71-76.
  7. Тхагапсоев Х.Г. Университет – к стратегии движения за горизонт // Высшее образование в России. 2019. Т. 28, № 8-9. С. 83-90.

For citation. Тkhagapsoev Kh.G. The phenomenon of Vladimir Tlostanov in the history and development processes of KBSU. Reports Adyghe (Circassian) International Academy of Sciences. 2021, vol. 21, no. 1, pp.  52-63. DOI: 10.47928/1726-9946-2021-21-1-52-63

Read article

©​ | 2022 | Адыгская (Черкесская) Международная академия наук