Press "Enter" to skip to content

Vol. 19, no 1. P. 76-78

Reports AIAS. Vol. 19, no 1. P. 76-78. ISSN 1726-9946

Contents of this issue

PHILOLOGY

Research Article

Place and role of the Adyghe children folklore in the educational process

Chuyako A.B.

Presented by academician of AIAS B.M. Bersirov

Adygeya republican institute of humanitarian studies named after T.M. Keraseva, Maikop

The article discusses the place and role of the Adyghe children’s folklore in the educational process in the Adyghe elementary classes. Attached are works from the Adyghe Nart epic, Adyghe fairy tales and proverbs.

Keywords: place, role, folklore, educational process, analysis, curriculum, textbooks.

© A.B. Chuyako, 2019

Список литературы (ГОСТ)

  1. Волков Г.Н. Этнопедагогика. Чебоксары, 1974.
  2. Джигунова М.З., Чуяко А.Б. Программа для русско-язычных школ. Национальная культура адыгского народа, 1-4 классы. Майкоп, 1993; Чуяко А.Б. Адыгские народные сказки и произведения из народного эпоса. Адыгские подвижные игры. Майкоп, 1993.
  3. Ушинский К.Д. Соч. T. 6.
  4. Блягоз З.У. Жемчужина народной мудрости. Майкоп, 1992.
  5. Чуяко Н.М. Идейно-тематическое своеобразие малых жанров адыгейского фольклора. Проблемы адыгейской литературы и ольклора. Вып. VII. Майкоп, 1990

For citation. Chuyako A.B. Place and role of the Adyghe children folklore in the educational process. Reports Adyghe (Circassian) International Academy of Sciences. 2019, vol. 19, no. 1, pp.  76-78.

Read article

©​ | 2022 | Адыгская (Черкесская) Международная академия наук